tisdag 29 mars 2016

Jakten på den beryktade kocken går vidare...

Försöker få tag i Peter, kocken som tidigare arbetade på Matboden. Han är en intressant person att berätta om, men jag hittar inte honom. Men skam den som ger sig.
Tog en tur ner till centrum för att testa den nya svenskägda restaurangen Melkerssons. Den har tagit över lokalerna där Café Hudik låg. Pelle som drivit och ägt stället i mer än 15 år ville trappa ner och så lade han ner och Melkerssons tog över.
Ryktet har förkunnat att deras hamburgare var av högsta klass så jag stegade helt enkelt in en dag när jag såg att det var öppet. Har varit si och så med den saken ibland. Nåväl två flickebarn svansade runt inne och ute så jagslog mig ner och undrade om jag kunde får en hamburgare. - Javisst skall vi fixa till detta, sa en av tjejerna och försvann i lokalen. Det tog en stund innan hon kom ut igen men den väntan var väl värd. På tallriken låg en helt fantastiskt hamburgare med massor av tillbehör och här skulle burgar tillverkarna på alla kedjor skämmas ögonen ur kroppen om man jämförde deras tunna så kallade smörgåspålägg som de kallade hamburgare med den här.


Tillbehör två olika dressingar/såser och mycket god pommes, fräsch sallad och ett glas öl. Dagen var räddad och ryktet om restaurangens förträffliga hamburgare har besannats. Här du ett burgerfreak så skall du inte missa besöket hos Melkerssons
Ibland kan det bli ett litet lyft att ge sig ner till centrum, även om allt man behöver i matväg finns uppe på Rosaleda. Att vidga vyerna skadar aldrig och man lär sig ju hela tiden något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar