onsdag 11 november 2015

Allt fler neddragna persienner....och glest på stränderna!


Nu har de flesta av det turistande folket börja droppa av och ge sig iväg hemåt. Stränderna är ganska öde även om det kan dyka upp några sena solbadare och till och med badare i havet. Burrrr... I de större hyreshusen där det hängde tvätt ute på balkongerna för bara ett par dagar sedan där är persiennerna neddragna och stolarna ihop vikta och bortplockade. "Sommarfolket" lämnar över till oss nordbor som flyr den mörka och kalla vintern hemma i Sverige. Nu kommer omgång två ner för att kunna mysa i normalt svenskt försommarväder medan grannarna där hemma skottar snö för brinnande livet och skrapar nerfrysta bilrutor varje morgon.

I ärlighetens namn är det inte många av oss vill hem till detta, inte ens när vår termometer bara visar 15+ på morgonen. Nej min själ, vi vet ju att det blir upp mot 20+ och drygt det mitt på dagarna.
För mig får de som gillar snö gotta och skotta sig fram i det, Jag väljer solen för egen del.

Vad gör du, snö eller sol?
Blir du kvar här nere över Jul & Nyår, eller åker du hem ett par dagar? Kan ni inte berätta lite för mig, skicka in ert namn och er mailadress eller telnr. så hör jag av mig. Du kanske har något riktigt trevligt att berätta. Hur firar du julen här nere till exempel, det skulle vara trevligt att få höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar