måndag 30 november 2015

Nu brinner första ljuset och tomten kommer närmare...

Klockan han bli en stund efter 18.00 innan ljusen på årets julgran tändes. Ett betydligt vackrare träd i år än det som tändes i fjol. Mycket folk, 90% skandinaver fick tårar i ögonen när de små barnen stämde upp sin fina sång. Dessvärre var de bara de som stor 2 meter från den provisoriska scenen som hörde det. Dunka dunkat från karnevalen som dragit förbi levde kvar och den fina julstämningen som kunde ha funnits fick aldrig upplevas.

Nåväl en fullsatt kyrka, lite griniga tanter som serverade glögg ( förmodligen på grund av för låg stresströskel) och massor av glada människor, gjorde ändå den här första advent söndagen till en minnesrik afton. Mitt bland alla flanörer hittade jag ett riktigt glatt gäng. Det var Rosaleda Fastigheters hela styrka inklusive mammor och pappor från bägge håll. Gladast var lilla Alma som fick sitta på pappa Leos axlar och såg allt roligt från fågelperspektiv. Den nya medarbetaren Kathrin med sambo fanns också på plats, Kul att skaka hand med dem för
första gången.

Det glada gänget från Rosaleda Fastigheter fanns på plats
Vackra juldekorationer på gator och torg berättar att nu har julen kommit till Torrevieja på riktigt. När den återfunna och maffiga julkrubban skall avtäckas vet jag inte, men vi skall nog hinna få med oss lite från den dagen också var så säker.
Ett mäktigt karnevalståg med olika sagofigurer, elefanter och hajar, bläckfiskar och små och stora dansare drog fram under Gudstjänsten och det blev trångt värre inne i det centrala Torrevieja. Jag såg en ljusblå elefant och det är sant för jag hade bara druckit en CocaCola.

Både en jättestor grå elefant och en liten ljusblå promenerade förbi min kamera

Stadens gator och torg har nu fått upp
sina juldekorationer. Vackert och det
skapar utan tvekan en varm och god
stämning för stadens innevånare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar