tisdag 2 februari 2016

Folket i Rosaleda är duktiga motionärer...

Är det miljön, de salta vindarna, bruset från havet eller är det bara den allmänna trivseln uppe i Rosaleda som gör att folket som bor här håller sig i verkligt fin form. Man promenerar ner till La Mata eller ner till playorna närmare centrum, Man joggar både runt i området och ute i den fantastiska La Mata parken. Det är riktiga friskusar man möter både på morgon och kväll. Sedan har vi alla boulespelare som både spelar för skoj skull och de som vigt sitt hela boulspelande liv åt tävlingsverksamheten. Här i Rosaleda samsas bägge delarna och det pågår ständigt aktiviteter på banorna bakom Svensken vid Hörnet. Det är roligt att se att här spelar åldern ingen roll, gammal som ung, man som kvinna alla är ute och rör sig på ett eller annat sätt. Detta mina vänner ger dem säkert ett par år till i god vigör och lurar flera av de sjukdomar som brukade slå till när man passerat bäst före datum...

Har ni träffat Kathrin? Jasså inte, men nu har ni det. Kathrin som heter Lundkvist i efternamn och är 44 år. Hon kommer från modebranschen där hon drev en stor modebutik i Mjölby.
När hon flyttade ner till solen hos oss så blev hon mycket stressad av att bara sitta och inte ha något att göra så när hon såg att Maria och Leo på Rosaleda Fastigheter sökte en säljare så knallade hon upp till kontoret och knackade på.

-Jag har ju alltid arbetat med försäljning och tycker om människor. För mig är det viktigaste att jag kan hjälpa en kund med att hitta det hus de själva vill ha och jag har inga speciella favorithus. Det är kunden som skall hitta sitt drömhus, inte jag. Jag skall bara hjälpa till att tillgodose kundernas önskemål och hjälpa dem hitta rätt.
-Att bygga upp ett förtroende hos kunden inte bara under den affärsrelaterade tiden utan även efter en avslutat affär är mycket viktig för mig. Då mår jag bra och just nu här på Rosaleda Fastigheter mår jag jättebra, säger Kathrin och kvittrar som en kinesisk näktergal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar